Ute i all slags vær

Vi har et fantastisk uteområde med variert skogsterreng som bidrar til god grovmotorisk trening. Deriblant en stor bakke som blir til en fantastisk akebakke på vinteren. Vi har snøgaranti med en egen snøkanon på kalde dager. I den store sandkassen lages det mange gode sandkaker, store slott og vollgraver. Vi har et asfaltert område hvor vi blant annet sykler, spiller fotball, basketball og klatrer i klatreveggen vår. Lekeapparatene is-bussen og flyet tar oss med på mange spennende reiser! For de minste barna har vi muligheten til å leke på et avgrenset område med husker tilpasset de minste, klatrestativ og sandkasse.

Vi har fine turmuligheter med skogen, sjøen, Ljanselva og Hallager fotballbane i umiddelbar nærhet. Skogen brukes ukentlig på tur-dager. Her har vi våre «egne» plasser i de spennende skogsområdene. Vi ser på småkryp i forstørrelsesglass, plukker blåbær, lager bål, slapper av i hengekøyer, utforsker og undrer oss sammen etter årstidene. På Hallagerbanen leker vi både med ball, løper og tar innimellom med oss en stor fargerik fallskjerm. På vinteren er vi også innom med akebrett og skiskole for førskolebarna.