Velkommen til Nasse Nøff

Nasse Nøff er avdelingen for 2-åringene. Vi er 12 barn og 4 voksne på avdelingen.

På Nasse Nøff er vi 12 barn fra 2-3 år, alle barna er fra samme årskull. Vi er 4 voksne. Her leker vi masse sammen både store og små. Leken er et uvurderlig virkemiddel i utviklingen av sosial kompetanse, språk, selvfølelse, det kognitive, egne og andres grenser.  Rolleleken er i gang på denne alderen og vi voksne er med som støttespillere og veileder når barna har behov for det. I kjøkkenkroken blir det laget de deiligste måltider og alle får smake. Vi lager lange togbaner og høye tårn med store klosser. Vi løper gjennom hinderløyper, danser og klatrer. 2-åringene har også mye vilje, vi voksne er tilstede sammen med barna og validerer følelsene som oppstår.

Vi er ute hver dag. På tur-dager er vi mye i skogen, løper på fotballbanen og utforsker de små tingene vi finner på veien. Før jul går vi på tur til museskogen og før påske er vi ute å leter etter påskeharen. Hvert år har både musene og påskeharen lagt ut en overraskelse til oss i skogen.

Vi har ulike temaer over tid som blant annet skinnvotten, farger og bondegård. Vi har ulike formingsaktiviteter, sanger, bøker og lek knyttet til temaene. Vi «reiser på tur» til påskeøya og syden. Vi har samlingsstund hver dag rundt temaet vi holder på med. Nå for tiden foregår samlingsstund i en stor båt vi har laget av en bokhylle, den skuta blir styrt av selveste kaptein Nassetann!